czwartek, 20 listopada 2014

Sweter na drutach Iriny Poludnienko

Sweter w paski inaczej


sweter iriny poludnienko
Irina Poludnenko specjalizuje się w takich paskach i burzy krew wielu dziergotkom, bo to co ona robi jest trudne. Tu nie chodzi już tylko o gubienie oczek, tu chodzi o gubienie lub dodawanie rzędów, w dodatku o różnych długościach w środku robótki, o zrobienie rękawów razem z przodem - mnie też mózg się zagotował, a co z tyłem?! Jak to jasna cholera zrobić technicznie?!
I wymyśliłam - dwa kawałki (szycia byłyby po bokach i pośrodku pleców), każdy zacząć od rękawa, na przedramieniu rozpocząć dodawanie odpowiednio rzędów tak, aby wypracować obłe ramię, a jednocześnie robótka skręci nam w dół na połowę przednią i tylną i jedziemy do długości swetra z coraz równiejszymi paskami, jednocześnie od góry na szerokości boków z kołnierzem zakańczając po kilka oczek od boku szyi w dół tak żeby utrzymać pion, z tyłu rozdzielić robótkę robiąc podkrój karku i dalej kołnierz odpowiedniej długości do doszycia. Ja bym tak to zrobiła. Jakież było moje zaskoczenie, kiedy znalazłam dziergającą Pauline, która zainteresowała się tym swetrem a wzór wykonania znalazła na Ravelry i tam to wygląda inaczej niż ja wykombinowałam, już chociażby z powodu pionowych pasków z tylu, czego zupełnie nie przewidziałam. U mnie paski z tylu byłyby również poziome. Zobaczcie na zdjęciach jak wygląda wykonanie Pauliny w kilku krokach ze wzoru. Fotki są bardzo duże, wiec można po kliknięciu dostrzec szczegóły.










sweter w paski



sweter w nierowne paski







sweter w nierowne paski





sweter w paski

Brak komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...